偶爾有空我會上網找一些演講、短片或戲劇來欣賞

最近~我看了一些韓劇…其中這個月才播出的「經常請吃飯的漂亮姐姐」甜甜輕鬆的步調…我很喜歡

 擷取  

我覺得影片的配樂在影片中真的非常重要~甚至有畫龍點睛的效果,像「太陽的後裔」和「鬼怪」配樂都超好聽…

而這齣「經常請吃飯的漂亮姐姐」劇中配樂也都讓我超感動

尤其最常出現的三首配樂又都是英文歌~讓我不禁找出歌詞研究,跟著哼哼唱唱…

第一首Stand By Your Man之前我的英文筆記分享介紹過

第二首Save The Last Dance For Me我也很喜歡(下次有空再分享)

前兩首都是以前的鄉村歌曲~老歌重唱,超有味道…

今天,我想介紹的是第三首Something In The Rain

YouTube歌詞版連結如右https://www.youtube.com/watch?v=rX8mI0i65Ys

這是一首重新編唱的歌曲,由美國歌手 Rachael Yamagata演唱~

歌曲中輕柔的鋼琴與吉他聲伴隨Rachael沙啞又有磁性的聲音…超有ful~

加上浪漫迷人的薩克斯風間奏…令全曲更顯深情,深入人心…

我真的超愛~

 

Something In The Rain

歌詞如下:

 I feel you now from here

 Our time is not done yet 

You've given me my fullest heart 

We'll never be apart 

 

I'm breathing through you now 

The love we have so true 

I never thought that I could need someone 

the way I do 

And we're meant to be 

This is one thing I know 

I feel everything 

I've never been so exposed 

Are there pieces still yet to be discovered with your love 

I can see anything through wherever you are 

I can feel you

(薩克斯風間奏好好聽)

And we're meant to be 

This is one thing I know 

I feel everything

I've never been so exposed 

Are there pieces still yet to be discovered with your love 

I can see anything through wherever you are 

I can feel you  

Your smile your touch your voice 

Each detail in your face 

I can study everything about you forever more 

The way you look at me connecting with you now 

You give me a strength I've never known 

You've reached into my soul

arrow
arrow
    全站熱搜

    甜蜜CD家 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()